oprogramowanie aktywizujące i edukacyjne

Niektóre dzieci ze względu na ograniczenia ruchowe lub poznawcze mają trudności w posługiwaniu się plasteliną, farbkami, kredkami czy długopisem. Takie dzieci mogą skorzystać z różnego rodzaju programów multimedialnych, które można obsługiwać nawet jednym specjalnym przyciskiem, dzięki czemu dziecko nawet z większą niepełnosprawnością ruchową może samodzielnie rysować, malować, układać puzzle, uczyć się liter, cyfr, kształtów, kolorów, a nawet grać w różne gry.

Oprogramowanie aktywizujące i edukacyjne wszechstronnie wspomaga rozwój dziecka z niepełnosprawnością, dając mu narzędzia do twórczego działania, a tym samym zapewniając poczucie sprawstwa. Dziecko uświadamia sobie, że posługiwanie się myszką i innym oprzyrządowaniem związanym z programem wywołuje określony efekt na ekranie komputera. Programy przyczynowo-skutkowe, do łatwego rysowania oraz różnego rodzaju gry edukacyjne rozwijają percepcję wzrokową, słuchową, koordynację wzrokowo-słuchowo-ruchową, wprowadzają w świat kolorów, kształtów, dźwięków, rozwijają zdolności poznawcze: myślenie, spostrzegawczość, koncentrację, uwagę, kształtują umiejętności językowe, rozwijają umiejętności szkolne: liczenie, czytanie i pisanie.

Poza tym oprogramowanie multimedialne stanowi również doskonałe uzupełnienie pracy nauczyciela pozwalając na uatrakcyjnienie zajęć, dostosowanie programów nauczania, atrakcyjne narzędzie utrwalania przyswojonej wiedzy i umiejętności. Ogólnie można więc powiedzieć, że programy aktywizujące i edukacyjne stanowią doskonałe wsparcie rozwoju dziecka, czy osoby dorosłej z niepełnosprawnością intelektualną, jak również wsparcie dla rodziców, nauczycieli i terapeutów.

Sortuj wg:
  • Oprogramowanie Ameba

    Ameba - oprogramowanie aktywizujące

    Ameba została stworzona dla osób niepełnosprawnych, które mogą odnajdywać się w multimedialnym środowisku.

    Autorzy tworząc Amebę mieli na myśli dzieci. Wiele grafik i aktywności Ameby jest jednak odpowiednich dla starszych użytkowników.

    Cena:99.00
  • Oprogramowanie Plazma

    Plazma - oprogramowanie aktywizujące

    Plazma została stworzona dla osób niepełnosprawnych, które mogą odnajdywać się w multimedialnym środowisku. Jest to program podobny do Ameby, ale łatwiejszy do zrozumienia.

    Autorzy tworząc Plazmę mieli na myśli dzieci. Mogą jednak używać jej również dorośli! Wiele grafik i aktywności Plazmy jest odpowiednich dla starszych użytkowników.

    Cena:99.00
  • Gra ucząca obsługi myszki - Niespodzianka

    Niespodzianka - gra doskonaląca obsługę myszki

    Gracz doskonali umiejętność obsługi myszki, lub urządzeń alternatywnych (np. ekranu dotykowego). Aktywności zachęcają do zabawy i nauki kolorową grafiką i dźwiękami.

    Działa pod Windows 7 64-bit, Windows 10

    Cena:299.00
  • Oprogramowanie Moja opowieść

    Moja opowieść - tworzenie opowieści obrazkowych

    “Moja opowieść” jest oprogramowaniem umożliwiającym dziecku tworzenie własnych opowieści obrazkowych. Gracz wybiera tło, kolory, figury, elementy obrazka, postaci, może również napisać i wydrukować krótką opowieść o wydarzeniach przedstawionych na stworzonym obrazku.

    Cena:299.00
  • Oprogramowanie Abrakadabra

    Abrakadabra - program wspierający rozwój

    Abrakadabra to program zaprojektowany tak, aby pomagał rozwijać postrzeganie wzrokowe, uczył techniki pracy z przyciskami oraz umiejętności językowych. Jest programem przyczynowo-skutkowym dla użytkowników przycisków. Posiada doskonałą grafikę i dźwięk. Trzy poziomy trudności (prosta grafika do skomplikowanych scen).

    Cena:269.00
  • Oprogramowanie wspomagające Happenings

    Happenings - program wspierajacy rozwój

    Happenings pomaga rozwijać umiejętności percepcji wzrokowej, używania przycisków i języka. Jest programem przyczynowo-skutkowym z piękną grafiką, animacją i nagrodami dźwiękowymi.

    Budowanie obrazów odbywa się za pomocą przycisków, myszy lub klawiatury.

    Cena:289.00
  • Oprogramowanie Autilius Wspólna Uwaga

    Autilius Wspólna Uwaga - wsparcie dzieci z autyzmem

    Autilius Wspólna Uwaga to program komputerowy służący do wspierania terapii dzieci z autyzmem.

    Program powstał z myślą o dzieciach w wieku od 3 do 7 lat, ale może być też wykorzystywany do pracy ze starszymi dziećmi.

    Program składa się z sześciu gier, które wspierają naukę podążania za gestem wskazywania, kierunkiem głowy i wzroku oraz inicjowania kontaktu.

    Cena:359.00
  • Oprogramowanie SwitchTrainer

    SwitchTrainer - oprogramowanie uczące korzystania z przycisków

    Został zaprojektowany z myślą o dzieciach z niepełnosprawnością ruchową. Pomocny będzie zarówno dla osób z niepełnosprawnością intelektualną, problemami w uczeniu się oraz dla osób w normie intelektualnej. Poza dobrą zabawą, program uczy jak posługiwać się dwoma przyciskami, tak, aby obsługa gier i programów mających opcję skanowania, była dla użytkownika prostym zadaniem.

    Cena:479.00
  • Zestaw gier Game, Set & Match

    Game, Set & Match - zestaw gier aktywizujących

    Game, Set & Match jest zestawem gier dla małych dzieci i osób z trudnościami w uczeniu się. Oprogramowanie zawiera przyjazną grafikę, prosty interfejs i atrakcyjne animacje.

    Gry mogą być obsługiwane za pomocą tradycyjnej myszki i klawiatury, a także za pomocą ekranu dotykowego, jednego lub dwóch klawiszy (spacja i/lub enter).

    Cena:349.00
  • Hipp! - program przyczynowo-skutkowy

    Hipp! - kolorowy program przyczynowo-skutkowy

    Program zawiera 6 aktywności przyczynowo-skutkowych. Program budzi zainteresowanie akcjami na ekranie, pozwala zrozumieć przyczynę i skutek, ćwiczyć uwagę i używanie przycisków. Obrazki są proste i łatwe.

    Ustawienia pozwalają zmienić kolor tła, prędkość, wybór aktywności itp.

    Cena:289.00
  • Oprogramowanie aktywizujące Splodge

    Splodge - program aktywizujący

    Splodge jest zabawnym programem aktywizującym, który umożliwia użytkownikowi umieszczanie na ekranie różnorodnych obrazków, przy akompaniamencie charakterystycznych dla nich odgłosów, rozwijając przy tym umiejętności obsługi komputera poprzez zabawę. Wykorzystując mysz, przyciski, joystick, a także ekran dotykowy dziecko nabiera wprawy i pewności siebie w obsłudze komputera.

    Cena:149.00
  • Oprogramowanie edukacyjne Kaleidoscope 2

    Kaleidoscope 2 - wsparcie wczesnej edukacji

    Kaleidoscope 2 został stworzony z myślą o wczesnej edukacji. Dostarcza narzędzi do kreatywnego malowania.

    Jest to program, który pozwala też łatwo tworzyć symetryczne lub samoczynne kształty. Najważniejsza dla niektórych może okazać się możliwość rysowania kolorowych obrazów.

    Cena:99.00
  • Program aktywizujący Paint-ING

    Paint-ING - program aktywizujący

    Paint-ING jest programem aktywizującym, dzięki któremu użytkownik rozwija umiejętności obsługi komputera poprzez zabawę polegającą na malowaniu i stemplowaniu. Z różnymi możliwościami malowania powiązane są charakterystyczne dźwięki. Wykorzystując mysz, przyciski, a także ekran dotykowy dziecko nabiera wprawy i pewności siebie w obsłudze komputera.

    Cena:149.00
  • Oprogramowanie Fun Paint

    Fun Paint - kolorowanki

    Fun Paint jest wspaniałym programem dla wszystkich uczniów lubiących kolorować. Wypełnienie obrazu kolorami, zgodnie z zadanym wzorem, nagradzane jest animacją i dźwiękiem, co zwiększa zainteresowanie dziecka i dodatkowo je motywuje.

    Wykorzystując mysz, przyciski, a także ekran dotykowy dziecko nabiera wprawy i pewności siebie w obsłudze komputera.

    Cena:149.00
  • Oprogramowanie 1-2-3 Paint - kolorowanki

    1-2-3 Paint - kolorowanki

    1-2-3 Paint jest wspaniałym programem dla wszystkich uczniów lubiących kolorować. Wypełnienie obrazu, zgodnie z zadanym wzorem, nagradzane jest animacją i dźwiękiem co zwiększa zainteresowanie dziecka i dodatkowo je motywuje.

    Wykorzystując mysz, przyciski, a także ekran dotykowy dziecko nabiera wprawy i pewności siebie w obsłudze komputera.

    Cena:149.00
  • Pablo - komputerowa kolorowanka

    Pablo - komputerowa kolorowanka

    Pablo to komputerowa kolorowanka, której zaletą jest możliwość wykonywania ćwiczeń za pomocą funkcji skanowania. Dla dzieci i osób, które nie mogą malować rękami, PABLO nadaje się jako odpowiedni środek zastępczy do malowania na komputerze. Za pomocą programu można malować i przemalowywać rysunki. Z pudełka z farbami można wybrać wszystkie lub tylko niektóre kolory.

    Cena:419.00
  • Program aktywizujący A-Maze-Ing

    A-Maze-Ing - program aktywizujący

    A-Maze-Ing jest programem aktywizującym, dzięki któremu użytkownik rozwija umiejętności obsługi komputera poprzez zabawę polegającą na przemierzaniu labiryntów. Wykorzystując mysz, przyciski, a także ekran dotykowy dziecko nabiera wprawy i pewności siebie w obsłudze komputera.

    Cena:149.00
  • Oprogramowanie PuzzleWorld

    PuzzleWorld - kolekcja puzzli

    PuzzleWorld jest kolekcją dobrze znanych puzzli w wersji komputerowej. Zawiera setki rysunków i zdjęć, które można układać. W programie można również wykorzystać własne zdjęcia.

    Wirtualne puzzle zostały zaprojektowana szczególnie dla dzieci, które ze względu na dysfunkcję lub niepełnosprawność nie mają możliwości układać tradycyjnych puzzli.

    Cena:459.00
  • Kolekcja gier PlayWithMe

    PlayWithMe - kolekcja sześciu gier

    PlayWithMe to kolekcja sześciu gier ćwiczących umiejętności współpracy oraz rywalizacji: program opiera się na koncepcji wdrażania nie tylko do gry w pojedynkę (przeciwko komputerowi), ale również do wspólnej gry z drugą osobą. W niektórych grach gracze będą grać przeciwko sobie a w innych współpracować aby wygrać. Poszczególne gry mogą być obsługiwane za pomocą jednego lub dwóch przycisków.

    Cena:479.00
  • Ekran jednej z gier Easy Games

    Easy Games - zestaw 6 gier

    Program składa się z 6 gier. Każda gra ma wiele poziomów i zawiera łatwe oraz trudniejsze aktywności. Gry nadają się dla dzieci od 4 roku życia. Pozwala wyrobić umiejętności użycia myszy i przycisku.

    Cena:289.00
  • Zestaw gier MegaMix

    MegaMix - zestaw kilku gier

    MegaMix to zestaw następujących gier: Maze, Scratching, Complete the Picture, Dot to Dot , Paintbook, Domino, Music Games, Fruit Picking.

    Cena:379.00
  • Zestaw czterech gier OOOps!

    OOOps! - kolekcja czterech gier

    Kolekcja czterech gier arkadowych. Można grać z pomocą myszy lub przycisku. Wysokiej jakości grafika i animacje zainteresują uczniów w każdym wieku. Do wyboru: balon, statek kosmiczny, samochód lub łódź podwodna. Celem gry jest zebranie tak wielkiej liczby kryształów, jak to możliwe bez napotkania na przeszkodę.

    Cena:349.00
  • Program do nauki obsługi myszy CatchMe

    CatchMe - nauka obsługi myszy komputerowej

    CatchMe jest prostym w obsłudze i kreatywnym programem do swobodnej nauki obsługi myszy komputerowej. Celem jest opanowanie najważniejszych czynności myszy (ruch, klikanie lewym przyciskiem, podwójne kliknięcie, kliknij-przeciągnij-kliknij, przeciągnij i upuść). Poza tym szereg ćwiczeń wspomaga naukę rozpoznawania i kojarzenia kolorów, kształtów, liczb, liter.

    Cena:349.00
  • Zestaw czterech krzyżówek

    Krzyżówki - 4 ćwiczenia w formie krzyżówek

    Program, składa się z czterech różnych ćwiczeń w formie krzyżówki, polegających na rozwiązywaniu ich, wyszukiwaniu odpowiednich wyrazów, przyporządkowywaniu wyrazów do obrazków, a także uzupełnianiu brakujących liter. Program posiada bogatą grafikę, a krzyżówki są wspierane animacjami oraz dźwiękiem.

    Cena:379.00
  • Oprogramowanie Zabawy z literkami

    Zabawy z literkami - program do nauki liter

    Zabawy z literkami to oprogramowanie przeznaczone do nauki liter alfabetu, wspomagania nauki czytania i pisania. Składa się z 12 różnych ćwiczeń o bogatej grafice, wspieranych animacjami i dźwiękiem. W programie zawarte są zadania polegające na: uzupełnianiu brakujących liter alfabetu, układaniu wyrazów, odszukiwaniu liter pasujących do wyrazu, podpisywaniu obrazków i wiele innych.

    Cena:379.00
  • Ćwiczenia Kolorowe literki I

    Kolorowe literki I - zabawy uczące liter

    Na płycie znajdują się zadania wprowadzające dziecko w świat liter: prezentacje liter, zadania uczące rozpoznawania, kojarzenia pierwszej litery wyrazu, podpisywania obrazków, a także układanki i kolorowanki.

    Cena:35.00
  • Alfabet - multimedialne zabawy

    Alfabet - multimedialne zabawy

    Program ALFABET to multimedialne zabawy na materiale obrazkowym, literowym, wyrazowym z jednoczesnymi zabawami dźwiękami mowy (głoskami). Zawiera obrazkowo-dźwiękową naukę liter i wyrazów, identyfikowania ich z głoskami. Powstał z myślą o zastosowaniu go jako pomocy dydaktycznej w pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym do rozwijania gotowości szkolnej w zakresie czytania i pisania.

    Cena:70.00
  • Zestaw 21 ćwiczeń do nauki j. angielskiego Reading World

    Reading World - zestaw 21 ćwiczeń do nauki j. angielskiego

    Zestaw 21 ćwiczeń/gier do nauki języka angielskiego. Rozwija umiejętności czytania liter, rozpoznawania słów po angielsku.

    Różne ćwiczenia pozwalają na pracę z pojedynczymi literami, budowanie słów lub pracę z wyrazami. Program uczy kolejności alfabetycznej, kojarzenia obrazów z wyrazami.

    Cena:379.00
  • Gry edukacyjne Matematyka

    Matematyka - 7 gier do nauki w zakresie do 10

    Piękna grafika, zaskakujące elementy i ciekawe zadania zachęcają ucznia do pracy z grą Matematyka. Siedem programów, które w oryginalny sposób przedstawiają działania matematyczne w zakresie 10, łączy naukę z zabawą. Uczeń utrwala materiał i doskonali umiejętności matematyczne. Program polecany również dla osób z dyskalkulią i akalkulią.

    Cena:299.00
  • Zabawy edukacyjne Policzmy

    Policzmy - doskonalenie umiejęctności liczenia

    Liczenie na konkretach, porównywanie, rozpoznawanie liczb – te i wiele innych umiejętności dziecko doskonali podczas pracy z programem Policzmy. Kolorowa grafika i atrakcyjna forma gier zachęcają dziecko do nauki przez zabawę. Program przeznaczony jest dla dzieci w wieku przedszkolnym, starszych z niepełnosprawnością intelektualną, a także dla osób z dyskalkulią lub akalkulią.

    Cena:299.00
  • Ćwiczenia z liczbami od 1 - 20

    123 - ćwiczenia z liczbami od 1 - 20

    123 to program wymyślony do ćwiczenia z liczbami od 1 do 20. Zawiera 10 zabawnych ćwiczeń, utrwalających umiejętności liczenia do 20. Można z nim ćwiczyć dodawanie, odejmowanie z pomocą wielu animacji, muzyki i niespodzianek! Program 123 jest odpowiedni do początkowej edukacji matematycznej, dla edukacji specjalnej i przedszkolnej.

    Cena:379.00
  • Zabawy edukacyjne

    Zabawy edukacyjne

    Zabawy edukacyjne na płytach CD: Tangram, Słoneczne układanki, Zimowe układanki, Gwiazdkowe układanki, Kartki świąteczne, Kolorowanki, Układanki-dobieranki (1, 2, 3).

    Cena dotyczy jednego programu.

    Programy te nie wymagają instalacji.

    Cena:20.00
  • Ogólnorozwojowe oprogramowanie Porusz Umysł

    Porusz Umysł - ogólnorozwojowy program edukacyjny

    Program Porusz umysł narodził się z wiedzy, doświadczeń w pracy i obserwacji rozwoju dzieci. Jest to program komputerowy wspomagający rozwój psychoruchowy dzieci i młodzieży. Kierowany jest do wszystkich w celu podniesienia umiejętności szkolnych, zapobiegania deficytom, osiągania sukcesów, podnoszenia motywacji do zdobywania wiedzy w sposób szybki i trwały.

    Cena:79.00
  • Zrzut ekranu programu SwitchIt Sports Extra

    SwitchIt - programy do nauki pracy ze switchem

    Programy przeznaczone są dla początkującego użytkownika AT do nauki pracy ze switchem. Ciekawe scenki przydadzą się w czasie zajęć rewalidacyjnych, logopedycznych a fiszki w języku angielskim pomogą opanować słownictwo w zakresie wybranych sportów, związane z farmą i rolnictwem, z nawykami higienicznymi i ze świętami Bożego Narodzenia.

    zapytaj o cenę
  • Przełącznik Cosmo

    Cosmo - system doskonalenia umiejętności motorycznych, komunikacyjnych i poznawczych

    Cosmo to wielokrotnie nagradzany system, który zmienia sposób, w jaki uczniowie mogą doskonalić swoje umiejętności motoryczne, poznawcze i komunikacyjne.

    Wyświetlana pierwotnie cena dotyczy Cosmo Switch.

    Cena:1199.00